کد خبر: 1219028
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در مقابل درخواست‌ها برای آتش‌بس مقاومت می‌کند، شماری از مقام‌های امنیتی بلندپایه این رژیم استعفا کرده‌اند، از جمله دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که در طول جنگ غزه معروف شد. 
جوان آنلاین: در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در مقابل درخواست‌ها برای آتش‌بس مقاومت می‌کند، شماری از مقام‌های امنیتی بلندپایه این رژیم استعفا کرده‌اند، از جمله دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که در طول جنگ غزه معروف شد. 
 
به گزارش «جوان»، دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و شماری دیگر از مقام‌های امنیتی این رژیم در کشاکش بحث‌ها درباره آتش‌بس و همچنین اطلاعاتی که درباره فرسایش نهاد‌های امنیتی منتشر می‌شود، استعفا کردند. این خبر را تامیر موراگ، از شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل منتشر کرده است. علاوه بر هاگاری، موران کاتز، از تیم او و همچنین ژنرال ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل در امور رسانه‌های خارجی نیز استعفا کرده‌اند. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از قول مقامات نوشته که دلیل این استفعفا این است که «کار‌ها در سطح حرفه‌ای و شخصی خوب پیش نمی‌رود.» تامیر موراگ، که خبر استعفای این چند نفر را منتشر کرده، گفته که استعفا‌ها در ساختاری مثل اسرائیل پیچیده است، زیرا گاهی اوقات مقامات به سن بازنشستگی می‌رسند و بدون دلیل خاصی سمت خود را ترک می‌کنند. با این وجود، او این را هم بیان کرده که تعداد مقاماتی که در یک مقطع زمانی خاص جنگ اعلام بازنشستگی کردند، غیرعادی به نظر می‌رسد. رسانه‌های اسرائیلی طی ماه‌های اخیر، در کشاکش جنگ، گزارش‌های زیادی درباره اختلافات عمیق بین کابینه و ارتش درباره نحوه مدیریت جنگ و همچنین استراتژی پس از جنگ در غزه منتشر کرده‌اند. اخیر نیز یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به وضع بحرانی نیروی انسانی در ارتش، اشاره کرده و خواستار پایان دادن به معافیت‌ها برای جامعه افراطی ارتدوکس اسرائیل شده بود. او گفته بود: «ارتش در حال حاضر به نیروی انسانی نیاز دارد. این یک موضوع سیاسی نیست، یک مسئله ریاضی است.» گالانت پیش از این هم در یک سخنرانی در مقر وزارت دفاع در تل‌آویو گفت: «ما کسانی را که زندگی خود را وقف یادگیری تورات می‌کنند گرامی می‌داریم و قدردانی می‌کنیم. اما بدون وجود جسمانی، وجود روحانی وجود ندارد.» او افزوده است: «چالش‌های امنیتی ما نشان می‌دهد که همه باید بار [خدمات]را به دوش بکشند. همه بخش‌های جامعه.» با این حال، حریدی‌های تندرو روز یک‌شنبه در اعتراض به این بحث ها، ساعت‌ها یک بزرگراه اصلی را در نزدیکی بنی‌براک در نزدیکی تل‌آویو مسدود کردند. آن‌ها دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «می‌میریم ولی خدمت نمی‌پذیریم» و «ما به دادگاه عالی می‌گوییم ما به خاطر ارتش به زندان خواهیم رفت.» تصاویر منتشر شده از درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با حریدی‌ها حکایت دارد. در یک فیلم، یک افسر پلیس اسرائیل به یک حریدی که در بزرگراه نشسته، لگد می‌زند. 
 نتانیاهو: زیر بار خواسته‌های حماس نمی‌رویم
استعفا‌ها در رده‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با بحث‌ها درباره آتش‌بس همزمان شده است. در پی مخالفت جنبش حماس با شرط رژیم صهیونیستی درباره ارائه لیست کامل اسامی اسرای زنده، این رژیم مذاکرات روز یک‌شنبه مذاکرات آتش‌بس غزه را تحریم کرد. دیروز هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از حماس خواست قبل از مذاکرات بیشتر درباره آتش‌بس و آزادی اسرا از خواسته‌هایش چشم‌پوشی کند و تأکید کرد: «ما تلاش زیادی برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم، اما یک چیز کاملاً واضح است و آن این است که ما تسلیم «خواسته‌های خیالی» حماس نخواهیم شد.» همزمان، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در داخل کنست دست به تظاهرات زدند، چیزی که نشان‌دهنده افزایش فشار‌ها بر نتانیاهو است. سفر روز یک‌شنبه بنی گانتس به امریکا هم خشم نتانیاهو را برانگیخته تا جایی که او به شدت گانتس را مورد سرزنش قرار داد. آسوشیتدپرس نوشته که سفر گانتس به امریکا نشان دهنده شکاف‌های گسترده‌تر در اسرائیل است.
بسیاری در سرزمین‌های اشغالی معتقدند که اصراری که نتانیاهو بر تداوم جنگ دارد، دلایل سیاسی دارد و برای جلوگیری از سقوط کابینه او است. نظرسنجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد مقبولیت «بنیامین نتانیاهو» در بین صهیونیست‌ها کاهش یافته و ۵۳درصد آن‌ها تداوم جنگ را تلاش نتانیاهو برای نجات آینده سیاسی خودش می‌دانند. در این نظرسنجی همچنین درخصوص هدف نتانیاهو از طولانی کردن مدت جنگ غزه که از پنج ماه هم گذشته، ۵۳ درصد صهیونیست‌ها معتقدند که نخست‌وزیر این رژیم با این کار به دنبال نجات آینده سیاسی خود است و تنها ۳۵ درصد معتقدند که او به دنبال نابودی جنبش حماس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار